قصه تحفه
كامل :- لا انا اخاف على سمعتك ..مينفعش تخرجى مع راجل غريـ,ـب مـ,ـش دا كان كلامك يختىانا هنام
انا:- مش انت المفروض جوزى مش دا كلامك يخويا مش هتنام
خرجنا عملنا شوبنج وجبنا حجات كتير اوى وهو جابلى حجات كتير اوى و شوكولاته كتير اوى واتصورنا كتير اوى للذكرى عشان هنتطلق كمان شهرين
الوقت عدى بسررعه جدا
والمفروض هنتطلق بكرا كنا نايمين وصحينا على جرس الباب .
قومت وطلعت برا لقيته هو كمان طالع من اوضته.. قالى بحزن وكس.ره كانو واضحين عليه ادخلى البسى حاجه دول اكيد اهلنا جايبين المأذون.. ادخلى البسى
انا:’ حاضر .
دخلت لبست وهو طلع قعد معاهم ومع المأذون.. 《طبعا احنا كنا فهمنا اهالينا بعد ٦ شهور اننا مش مرتاحين واننا هنتطلق بعد ٦ شهور كمان عشان محدش من الناس يتكلم طبعا بابا وافق لان الثافقه كانت تمت وكدا 》
خرجتله والماذون كان جه قعد فوسطنا يبنى انا وكامل وكان بيحضر نفسه
انا فنفسى:- آه يكامل اه.. انا اتعود عليك وعلى وجودك فحياتى .. وعلى هزارك ورخامتك واحساسى انك ملزوم منى وانا ملزومه منك .. مبقتش احس بالوحدة وان معاك
كامل فنفسه:- اه يملك.. انا كنت خلاص مصدقت الاقى حد اتعود عليه .. مصدقت الاقى حد اكشفله احزانى.. مصدقت مبقتش وحيد ههزر مع مين .. هلاقى مين يخللصى مرتبى .. هلاقى مين يتحمل اعاقتى
،، المأذون كان خلص أوراقه و
المأذون:- راجعو نففسكوا يجما.عه.. ان أبغض الحلال عند الله الطلاق
بابا كامل : شوف شغلك يشيخنا
تم الطلاق وانا متضايقه اوى حاسه انى هعيط وسلمت ع كامل ومشيت
عدى يومين وانا اكتئيت ومبقتش اكل ولا اشرب ونايمه دايما فاوضتى .. اصلى مبقتش الاقى حد ييسمعلى يهتم بتفاصلى ويخاف عليا .. مبقتش الاقى حد اهزر معاه او اسهر معاه .
لقيت ماما دخلت عليا فوقتنى من شرودى
ماما:- فى عريس جايلك وباباكى موافق.
انا انهارت :- عريس عريس اى او ازاى .. دنا لسـ,ـه مـ,ـتطلقه من يومين.. هو كان مستنينى ولا اى..لاء م هتجوز اصلا
ماما:- انتى حره بقا اجبلك ابوكى يتصرف.
انا:- انتى كدا .. هتفضلى طول عمرك كدا .. انتـ,ـى ام ازاى انتى المفروض فصفى مش ضضددى.. اطلعى برااااا
ماما:- انا هنديلك ابوكى
حوالى عشر دقايق ولقيت بابا داخل.
بابا:’ ف عريس جايلك.. وانتى هتوافقى وهتطلعى تقابليه بليل خلصت انا كلامى.
طلع قبل مرد عليه كالعاده يجى يدينى أوامر ويخرج من غير ميسمع ردى فكرت فالانتــ,,ـــــحار اللحظه دى بس افتكرت ربنا وقومت اصلى وادعي ربنا يعملى الخير
بعد سعاات لقيت بابا داخل
بابا:- لسه ملبستيش الراجل تحت ٥ دقايق ولو ملقتكيش لبستى ونزلتى هطلع ارميكى من البلكونة ال انتى واقفه فيها دى.
لبست وخرجت ورحتلهم الصالون.
بابا:- طب نسييهم مع بعض شويه .. صوت بيرد عليه بيقوله طبعا نسيبهم …انا معرفش صوت مين لانى كنت باصه فالأرض .
قعدت قدامه هو متكلمش وانا مش هتكلم وباصه فالارض .




